maandag 28 januari 2013

Musical Monday: Annie

Een gloednieuw onderdeel op deze blog is de Musical Monday. Als je deze blog vaker hebt gelezen, zul je ongetwijfeld weten dat ik gek ben op musicals. Dit enthousiasme wil ik graag met jullie delen. Iedere maandag zal ik jullie een stukje van een bepaalde musical laten zien. De musical waar ik het vandaag over ga hebben: Annie!

'Annie' is voor mij een bijzondere musical, namelijk degene waar mijn musicalliefde mee is begonnen. Van jongs af aan hield ik van dansen, zingen en acteren, dus zodra ik oud genoeg was hebben mijn ouders mij op musical les gezet. Ik genoot er met volle teugen van, maar had nog nooit een 'echte' musical gezien...
Op mijn 14e verjaardag kreeg ik van mijn ouders kaartjes voor deze musical cadeau, die op 24 februari 2005 verzilverd werden: We zaten op rij 3 in het Lucent Danstheater. Ik weet me nog veel daarvan te herinneren, zelfs de naam van het meisje dat die avond Annie speelde!

De meeste mensen zullen het verhaal wel kennen: De rode krullenbol Annie woont in een weeshuis wat geleid wordt door Miss Hannigan. Miss Hannigan is simpelweg een heks en laat de weeskinderen alleen maar werken. Annie's ouders hebben een amulet en een briefje voor haar achter gelaten, waarin ze beloven om haar ooit op te komen halen. Annie gelooft daar heilig in.
Als ze wordt uitgekozen door een rijke man, Oliver Warbucks, om bij hem thuis de kerstvakantie door te brengen, verandert haar leven voorgoed. Samen gaan ze op zoek naar haar ouders. Ik zal de afloop niet verklappen, aangezien sommigen misschien de musical nog willen zien ;-)

Begin januari dit jaar, ben ik voor de tweede keer naar Annie geweest. Ik was bang dat het tegen zou vallen, dat de 'magie' van de eerste keer weg zou zijn. Maar niets was minder waar: Ik heb opnieuw met volle teugen genoten van deze feel-good musical. De kinderen waren weer geweldig. Respect voor al die mooie stemmetjes, op zo'n jonge leeftijd!


Annie speelt nog tot en met mei dit jaar in theaters door heel het land.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten