maandag 17 september 2012

The Truth About Love

Morgen komt het nieuwe album van Pink, 'The truth about love,' uit. Alle nummers staan al op Spotify, dus ik besloot het album te onderwerpen aan een review.


1. All we all we are
Dit nummer is niet helemaal mijn ding, vooral het intro vind ik nogal hoofdpijn-opwekkend. Valt voor mij een beetje in dezelfde categorie van als Pinks 'There you go,' wat ik ook geen fijn nummer vind.

2. (Blow me) One last kiss
Deze kende ik al, aangezien het de eerste single van dit album is. Lekker nummer, wel mijn stijl. Je moet wel de explicit version hebben, want de stiltes in de gecensureerde versie worden nogal irritant.

3. Try
De tweede single van dit album. Ook wel mijn ding, vrij rustig, mooie tekst. Relaxte muziek om naar te luisteren. Één ding waar ik me aan erger bij dit nummer: Het rijmschema is soms een beetje, euhm, apart. Rihanna-style, zou ik willen zeggen, want die presteert het ook om woorden die absoluut níét op elkaar rijmen, te laten rijmen door haar belabberde uitspraak. Gelukkig is de uitspraak van Pink minder plat, maar daardoor valt het misschien wel extra op.

4. Just give me a reason
Mooi! Goede tekst, herkenbaar melodietje (oh-oh!), en krijgt in het refrein ook wel een fijne beat, wat het niet te zoetsappig maakt. Er zitten mooie tweestemmige stukjes in, waar ik persoonlijk erg van hou. Degene met wie ze dit nummer zingt (Nate Ruess) is voor mij totaal onbekend, maar z'n stem klinkt wel lekker.

5. True love
Ho, ik verwachtte een zoet, rustig nummer bij deze titel. Niet dus. Featuring Lily Allen, wiens stem je er inderdaad meteen uitpikt. Het is niet helemaal mijn nummer, geloof ik. Het refrein is leuk, maar de coupletten zijn wat chaotisch.

6. How come you're not here
Als je 'm niet te hard zet, is dit wel een lekker nummer. Draai aan je volumeknop en het wordt al snel te schreeuwerig, wat me tot nu toe überhaupt wel opvalt bij dit album. De effecten/vervorming van haar stem gaat me bij dit nummer enigszins op de zenuwen werken. Haar stem op zichzelf is goed, maar de muziek vind ik een beetje too much.

7. Slut like you
Ik had al weinig van het nummer verwacht, puur naar aanleiding van de titel. En inderdaad, het is net zo'n rotnummer als ik al vermoedde... Jammer. Ben benieuwd wat er van over blijft, als hij gecensureerd wordt! Ik zet het nummer maar snel door.

8. The truth about love
Hoge verwachtingen, aangezien het hele album naar dit nummer genoemd is. Eerste indruk: Weer die irritante stemvervorming! Verder luistert 'ie wel lekker weg, maar het is geen nummer wat ik bij mijn favorieten zou zetten. Na dit nummer een paar keer voorbij te horen komen, ben je er wel klaar mee.

9. Beam me up
Deze vind ik mooi! Eindelijk weer even een rustig nummer zonder mechanisch stemmetje. Helemaal mijn ding. Rustige muziek, niet teveel opdringerige instrumenten, vooral erg 'klein' allemaal. Tot nu toe wel de mooiste van heel dit album, maar ik moet er nog een aantal!

10. Walk of shame
Ik ben echt niet alleen maar van de rustige nummers. Deze vind ik namelijk ook leuk! Klinkt wel lekker, refrein blijft in je hoofd hangen.

11. Here comes the weekend
Best een lekker nummer, tegen mijn verwachting in. Toen ik las dat het met Eminem was, verwachtte ik toch iets anders. Je kan het refrein bijna meteen meezingen, maar erg diepgaand is het nummer niet ;-)

12. Where did the beat go?
Deze klinkt wel goed, lijkt ook een beetje op 'There you go,' maar deze vind ik beter. Er zitten mooie ad libs in, daar hou ik altijd wel van, mits het met mate is. En dat is hier het geval.

13. The great escape
De titel deed me denken aan het liedje van Ilse DeLange, maar dit is iets heel anders. Ik vind 'm mooi, weer een rustig nummer. Zo hoor je haar mooie stem veel beter dan in die schreeuwerige liedjes. De muziek vind ik ook erg mooi.

14. My signature move
Fijn nummer, niet te druk/heftig maar ook niet te rustig/zoetsappig. Lekker afwisselend, het refrein is wat pittiger dan het couplet. Als je de tekst weet, zingt 'ie ook best lekker mee volgens mij. In ieder geval als je alleen thuis bent en het volume hoog zet :-)

15. Is this thing on?
Dit is wel mijn ding. Ik was bang dat het album te 'heftig' zou zijn, maar er staan ook wat mooie, rustige nummers op. Dit is er één van. Er zit een lekker ritme in, wat in je hoofd blijft hangen.

16. Run
Weer een mooie, gelukkig! Vrij kalm nummer, persoonlijk vind ik de tekst ook mooi. Beetje zoetsappig, dat wel, maar ze kan het hebben. Het nummer heeft een goede opbouw, een mooie kleine bridge en dan weer voluit. Top!

17. Good old days
Like! Like! Hè, wat ben ik blij, het album eindigt ook nog eens met een lekker nummer. Vrolijk!


Al met al, een paar duidelijke favorieten. Het is het zeker waard om dit album eens te beluisteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten