vrijdag 1 februari 2013

Food cravings

Iedereen heeft er wel eens last van: Niet kunnen stoppen met eten tot die rol koekjes, die zak snoepjes of dat doosje chocolaatjes op is. En dan achteraf natuurlijk een huge schuldgevoel. Maarja, af en toe moet het kunnen...
Waar kunnen jullie nou écht niet vanaf blijven? Ik heb mijn vijf grootste food cravings op een rijtje gezet!

5. Glacé Original - Roze koeken
Dit is pure nostalgie. Toen ik klein was en bij opa en oma ging logeren, hadden we iedere ochtend om 7 uur 'roze koeken tijd.' Dan zaten we met z'n drieën in bed met thee en roze koeken. Helaas zijn de 'echte' roze koeken, dus die van Glacé, steeds moeilijker te vinden in de supermarkt. De nepperds zijn toch lang niet zo lekker.

4. Katja - Zure matten (appel smaak)
Mijn favoriete smaak is appel, hoewel de andere smaken er ook wel mee door kunnen. Vroeger kocht mijn oma altijd een zakje zure matten voor me op de markt, en ik vrees dat daar mijn liefde begonnen is. Met mijn opa deed ik altijd een wedstrijdje wie de meeste matten tegelijk in zijn mond kon stoppen: Ik krijg een heel zakje tegelijk weg, zónder zuur te gaan kijken!

3. Sufaro - Oud Hollandsche duimdrop uit grootmoeders tijd
Deze verkopen ze bij de Jamin, en als ik daar ben, neem ik altijd een pakje mee. Het heet 'duimdrop' met een reden: Het is het allerlekkerst wanneer je het om je duim wikkelt en dan, lekker ouderwets, gaat duimzuigen. Op de één of andere manier is dan de smaak veel beter dan wanneer je het gewoon in je mond stopt.

2. After Eight - Dark chocolate thin mintsLove it or hate it; bij deze chocolaatjes met mintvulling is er geen tussenweg. Of je vindt ze niet te kanen, of je bent er weg van. Ik hoor bij de laatste groep, en niet alleen na achten: After Eights verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra ze binnen mijn handbereik staan!

1. Oldtimers - De Echte pittigzoete Sneker Zoethoudertjes
Als je me hier een doosje van geeft, is hij binnen een paar uur op (en dat is nog optimistisch gedacht). Deze zoethouddropjes zijn echt onweerstaanbaar. Zonder er over na te denken, blijf je maar graaien en eten. Tot het moment dat je ineens denkt: Huh, nu al op?

Wat is jullie favoriet?

3 opmerkingen:

  1. Dit heb ik het ergsts met dropduo's. Die van Redband zijn het lekkerst en ik kan me daar echt ziek aan eten. Alhoewel ik alle winegum dingen wel lekker vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger at ik mijn tong kapot aan de zuren matten..
    Zo pijnlijk, maar zo lekker ;)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja roze koeken en After Eight!
    Denk dat ik dit ga jatten van jou! Als je dat goed vind. Dan wel met mijn snoepjes dan ghehe!

    BeantwoordenVerwijderen