maandag 18 februari 2013

Musical Monday: De Jantjes

Een vast onderdeel op deze blog is de Musical Monday. Als je deze blog vaker hebt gelezen, zul je ongetwijfeld weten dat ik gek ben op musicals. Dit enthousiasme wil ik graag met jullie delen. Iedere maandag zal ik jullie een stukje van een bepaalde musical laten zien. De musical waar ik het vandaag over ga hebben: De Jantjes!

Eerlijk is eerlijk: Deze musical heeft me van tevoren niet zo enthousiast gekregen als bijvoorbeeld Wicked of Miss Saigon. Het leek me niet echt een musical voor mij. Toch hebben mijn moeder en ik kaartjes voor deze musical als kerstcadeautje aan mijn oma gegeven, omdat we wisten dat ze het geweldig zou vinden! Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar oma waarschuwde iedereen al dat ze álle liedjes mee kon zingen... Och jee. Dat zou nog wat worden.

Vorige week was het dan zo ver, vanaf onze mooie plaatsen op rij 3 in het midden zouden we de musical gaan zien. "Dames en heren, welkom bij deze voorstelling van De Jantjes. De rol van Na Druppel wordt vandaag gespeeld door..." Het was even stil. Zou ze er zijn, de hoofdrolspeelster, Willeke Alberti? De grootste naam van de hele musical? "Lucie de Lange!" Oh. Geen Willeke dus. Okee. Ik was benieuwd wie er wél zouden spelen (ik ken een aantal castleden), maar aangezien er geen castbord was in het theater, was het een grote verrassing.

Ik heb geen idee hoe Willeke Alberti de rol speelt, maar Lucie deed het prima. In de pauze waren er toch nog wel wat mensen die vertwijfeld vroegen; 'Wanneer komt Willeke nou?' Maar ik vond het niet zo erg. Ik vond het vooral jammer voor mijn oma, zij had het erg leuk gevonden om Willeke te zien. Gelukkig herkenden we verder in de cast wel de één na de ander: Rosalie de Jong (uiteraard, één van mijn favoriete musicalactrices!) maar ook oud-GTST acteur Winston Post was van de partij. Ellen Evers, die ik met name ken van De 3 Musketiers, herkende ik ook direct.

Al met al is het niet echt 'mijn' musical, maar heb ik toch een leuk avondje uit gehad. Het begin vond ik erg saai en er zitten scènes in de musical dat je soms denkt: Waaróm? Wat heeft dit met het verhaal te maken? Maar er komen enkele mooie duetten voorbij en zelfs een kleine tranentrekker als één van de Jantjes de reis naar Indië niet overleeft... Ik ben blij dat ik deze musical toch gezien heb!


De Jantjes is nog tot half april te zien in theaters door heel Nederland.

1 opmerking:

  1. Hoi Jennifer,

    Via de mooie Harry Potter-kaart die je me gestuurd hebt middels postcrossing ben ik nu op je weblog gekomen.
    Erg leuk!
    Ik heb je toegevoegd aan mijn Bloglovin-account.

    Groetjes,
    Mendy

    BeantwoordenVerwijderen