zondag 3 maart 2013

"Mijn!"

Toch een beetje awkward: Iemand die jouw vriendin probeert te versieren, terwijl jij er met je neus bovenop zit. Van een drankje aanbieden tot compleet om haar nek gaan hangen. Negeren ze me nou gewoon, of snappen ze niet dat ze bezet is? Ik word er een beetje bezitterig van: Halló, afblijven, van mij!

Soms is het moeilijk om in te schatten of iemand gewoon amicaal is, of dat ze er meer mee bedoelen. Als Miek's beste vriendin haar een knuffel geeft is het duidelijk, maar wat als iemand die je niet kent de halve avond tegen jouw vriendinnetje aangeplakt zit?

Ik probeer dan toch zo subtiel mogelijk te laten merken dat ze bij míj hoort. Hoewel... Meestal raak ik er dusdanig geïrriteerd van, dat er weinig van mijn subtiliteit te merken is. Kruipt de onbekende bedreiging steeds iets dichter tegen Miek aan? Dan kan ik dat toch nét iets beter. Ik sla mijn armen om haar heen en als dan nóg de hint niet opgevat wordt, is het heel simpel: Een kus op haar mond geven doet wonderen. Meestal dan.

Op één van onze dates, was er zo'n hardnekkig figuur. We waren met een paar vrienden van Miek uitgegaan, en we zaten met z'n allen wat te drinken. Miek en ik hadden nog niet echt iets samen, maar waren dus wel aan het daten (en achteraf kan ik zeggen dat we die nacht 'officieel' wat kregen, haha).
Ik zat die avond naast Miek en hield haar hand vast. Het was me al een paar keer opgevallen dat er een meisje wel érg veel naar Miek zat te kijken, maar nu kwam ze op haar af. "Hey. Hoe heet je?" Miek draaide zich naar haar om, en ik draaide mee. Ik had al snel door dat ik straal genegeerd werd door dat meisje. Nog steeds hield ik Miek's hand vast, terwijl zij beleefd antwoordde. "Wil je wat van me drinken?" volgde er, na eerst wat complimenten over Miek's haar en outfit. Ze had mij nog steeds niet aangekeken. Ik voelde me lichtelijk jaloers worden - ging er nou serieus iemand met míjn meisje vandoor? Gelukkig weigerde Miek beleefd, en droop het meisje even later af. We zijn nu bijna 2 jaar verder en ik herinner het me nog steeds.

Hebben jullie het wel eens meegemaakt? En wat doen jullie in zo'n geval?
Ach, ik probeer me er maar niet te druk over te maken. Alleen lijken sommige mensen echt geen manieren te hebben. Je gaat toch niet iemand versieren die duidelijk met zijn of haar partner is..? Nouja. Aan het einde van de avond, ligt ze toch weer naast míj in bed! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten