zaterdag 9 maart 2013

Huilie huilie

Er zijn van die liedjes waar ik gewoon iedere keer als ik ze hoor, van moet huilen. Sommige zijn helemaal niet zielig of emotioneel, maar hebben voor mij een extra lading gekregen door bepaalde persoonlijke gebeurtenissen. Ik weet niet of het zo normaal is om meteen traanogen te krijgen van bepaalde liedjes :-P Maar ik deel graag mijn top 5 ultieme jankliedjes met jullie! (klikken op de titel leidt naar het betreffende liedje op youtube!)

5. Ilse DeLange - I love you
Vraag me niet waar dit ooit begonnen is, maar zo lang ik dit liedje ken is het voor mij al een reden om een pak zakdoeken op te zoeken. Terwijl het eigenlijk een heel lief liedje is!

4. Pink - Nobody knows
Gevoelig nummer, niet gek dat hij in dit lijstje staat. Voor iedereen die zich wel eens eenzaam heeft gevoeld, zal dit liedje net wat extra's hebben.

3. Taylor Swift - Teardrops on my guitar
Tsja, die onbereikbare liefde... Iets wat iedere tiener wel eens meemaakt. Dit nummer opzetten en lekker hard meeblèhren, vooral de uithalen, met zo'n troosteloze snik in je stem... Boohoo.

2. Coldplay - The Scientist
Ik vond dit liedje altijd al mooi, maar sinds de Glee-aflevering 'The Breakup' komen er toch echt traantjes wanneer deze langskomt in mijn playlist of op de radio. Nobody said it was easy...

1. James Blunt - Goodbye my lover
Dit prachtige nummer verdient zeker een plaats op nummer 1 van deze lijst. De tekst is prachtig, gevoelig, en zeker bij live versies van dit nummer werkt de emotie waarmee James Blunt het zingt, ook behoorlijk mee aan het tranentrek-effect.

Wat is jouw ultieme muzikale tranentrekker?

2 opmerkingen:

  1. Marco borsato - Afscheid nemen bestaat niet
    en Guus meeuwis - Niemand.

    Ik heb veel nummer op het moment dat ik niet zo lekker in me vel zit ze meer doen. Zoals Lost van Coldplay en in ook The Scientist en trouble.

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dochters van Marco Borsato en dat ene liedje van Maud waar we eht een tijdje terug over hadden (ik weet de titel niet uit mn hoofd).

    BeantwoordenVerwijderen