zondag 4 maart 2012

Een speciaal, klein omaatje

Gisteren was mijn oma jarig. 74 jaar werd ze. Een paar jaar geleden had ik bijna al mijn opa's en oma's nog, op 1 oma na. Nu is oma mijn enige grootouder die nog leeft. Vrij snel achter elkaar zijn ze allemaal overleden; zowel mijn echte opa's als mijn stiefopa en -oma. Daarom moet deze enige overgebleven oma toch wel extra verwend worden!
Nu is dat geen probleem, want al sinds kleins af aan ben ik helemaal gek met mijn kleine omaatje, zoals ik haar vaak noem. Regelmatig eet ik bij haar, logeer ik bij haar of neem ik haar mee naar een musical. En laat dat nou net iets zijn wat oma helemaal geweldig vindt!
Ooit, toen ik zelf nog een wat kleinere Jennifer was, ging oma eens mee naar Oebele. Zelf vond ik het een verschrikkelijk slechte musical, maar oma zat te genieten. Een paar jaar later was ik klaar met school en kreeg ik een baan. Sinds ik die baan heb, en dus ook mijn eigen geld verdien, neem ik oma regelmatig mee naar het theater. Mary Poppins, We Will Rock You, Kruimeltje, La Cage aux Folles: Oma heeft ze gezien. En iedere keer zit ze naast me te stralen. Bij We Will Rock You, op rij 0, was ze zelfs een attractie voor de cast: Zo'n oud omaatje, helemaal vooraan, die bijna nog enthousiaster meedeed dan haar kleindochter. Jullie zullen begrijpen dat ik het erg leuk vind om mijn oma mee te nemen als ze er zo van geniet. Ook als ik zelf een musicaloptreden heb zit ze altijd in het publiek.
Vanavond neem ik haar mee naar Wicked. Oma kreeg tranen in haar ogen toen ik het haar vertelde, zo leuk vindt ze het. En iedereen, of ze het nou wilden of niet, kreeg te horen van dit speciale verjaardagscadeau. Buren, familie, kennissen die belden om haar te feliciteren... Iedereen vertelde ze vol trots dat ze zondagavond naar Wicked zou gaan. Op rij 2 nog wel!
Ik heb een heel speciaal, klein omaatje. En ik hoop dat we samen van nog heel veel musicals mogen genieten!

2 opmerkingen:

  1. Het is een ontroerend stukje voor me geworden Jen.
    Ben ontzettend trots op je. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat geldt ook voor mij. Prachtig Jen!

    BeantwoordenVerwijderen