zaterdag 17 maart 2012

En dat is 100!

Dit is hem dan. Mijn 100ste blog.
Op 2 september 2011 besloot ik mijn blog, Delete Reset, aan te maken en schreef ik mijn eerste berichtje. Hiervoor had ik meerdere weblogs gehad (So Magical kennen sommigen misschien nog wel), maar nooit had ik het doorzettingsvermogen om regelmatig te blijven schrijven. Misschien maakte ik te weinig boeiende dingen mee, misschien was ik er gewoon te lui voor. Maar tot nu toe is mijn voornemen - om de dag een blogje schrijven - nog aardig in stand gebleven.
Natuurlijk, soms red ik het niet of heb ik even geen zin. Dan schrijf ik achteraf een paar extra blogjes, zodat er uiteindelijk toch om de dag een blogje staat. En soms, als ik tijd heb, schrijf ik wat blogjes vooruit. Dan hoef ik me de komende dagen niet meer druk te maken om Delete Reset. Een handige functie van blogger.com, vind ik persoonlijk. Hij post dan automatisch je berichtje op de datum en het tijdstip wat je van tevoren in heb gesteld.
Voor die 100 blogjes, heb ik ruim 6-en-een-halve maand nodig gehad. Een vluchtig, niet al te precies rekensommetje bewijst dat ik me inderdaad aan mijn voornemen heb gehouden. Laten we er vanuit gaan dat een maand zo'n 30 dagen telt. 30 x 6 = 180, plus de 15 dagen van de halve maand, is 195. Delen door 100, want zoveel berichtjes heb ik. Dat houdt in dat ik zo'n 1 blog per 1,95 dag schrijf, afgerond 2. Netjes gedaan, toch? En ik hoop dat mijn vriendinnetje nu ook trots op me is, want ik vind dit wel een ontzettend goede wiskundige berekening van mezelf :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten