vrijdag 13 april 2012

Update

Inmiddels bijna een week geleden schreef ik dat ik deze blog nu weer bij ging houden. Dat is er niet van gekomen. Dinsdag had ik een onderzoek in het ziekenhuis, en tegen mijn eigen verwachtingen in was daar ineens een diagnose: Ziekte van Crohn. Best een schok, zeker omdat ik het onderzoek in ging met de gedachte dat ze toch weer niets zouden vinden. Dat ging immers al 20 jaar zo: Ik zou te horen krijgen dat het toch écht een spastische darm was en ik er maar mee moest leren leven.
Niet dus. Mijn dikke darm zit vol met zweertjes, en wat ze gezien hadden van mijn dunne darm was ook aangetast. Daar ben je lekker mee. Komende week zijn ook de uitslagen van de biopten binnen en gaan we kijken wat de beste medicatie is hiervoor. Waarschijnlijk eerst een infuus om de boel snel weer een beetje rustig te krijgen, daarna moet ik het met pillen onder controle proberen te houden.
Het is best gek dat het nu ineens een naam heeft. Alsof ik ineens serieus genomen word, nadat me al 20 jaar werd wijsgemaakt dat het ofwel PDS was, ofwel het tussen mijn oren zat. En hoe gek het ook klinkt - ik kom immers nooit meer van die ziekte af -, ik ben blij dat ze iets gevonden hebben. Nu kunnen we tenminste gericht gaan behandelen, in plaats van maar wat medicijnen te krijgen waarvan niemand eigenlijk precies weet waarvoor het is. Ik ben benieuwd...
Tevens was ik afgelopen dinsdag alweer een jaar samen met Miek. Inderdaad, ook dinsdag. Dus terwijl we ons jubileum zouden moeten vieren, lag ik helemaal crocky van het roesje in het ziekenhuis. Romantisch hoor. Gelukkig vond m'n meisje het niet erg, en kwam ze toch langs met een bos rozen. En hoewel ik een groot deel van de middag geslapen heb, vond ik het heel fijn dat ze bij me was.
Nu dit allemaal achter de rug is, ga ik nu dan écht weer deze blog bijhouden. Ik heb er een nieuwe, vrolijke layout op gezet om mee te beginnen. Wat vinden jullie ervan? Lekker lente-achtig, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten