vrijdag 25 mei 2012

Hip(pel) toch (h)op!

Ik hou niet van rap/hiphop, totaal niet zelfs. Soms komt het voor dat mooie nummers ineens onderbroken worden voor gerap, ge-uh, gehip en gehop. Persoonlijk erger ik me vooral aan het ge-uh. Mannetjes die naar hun kruis grijpen, stoer kijken en vaak ook nog bijzonder lelijk zijn. Miek schreef daar laatst nog een grappig blogje over.
Lighters van Bruno Mars ft. Eminem is zo'n voorbeeld. Geen slecht woord over Eminem, want als ik één rapper goed vind, is hij het. Serieus. Niet dat ik voor mijn lol naar een cd van hem zou luisteren, maar moest ik één rapper noemen die ik kan verdragen is het Eminem.

Oordeel zelf. De eerste versie is de solo-versie van Bruno Mars, waar de rap uit geknipt is. Daarna de versie waar Eminem doorheen uh't. Mijn voorkeur is wel duidelijk, geloof ik.


2 opmerkingen:

  1. De versie van Freek Bartels en Yes-R van dit nummer vind ik ook wel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, helaas kon ik die (nog) niet vinden op Youtube. Maar ik vind Yes-R verrekte irritant dus die gunde ik ook geen plaatje op m'n blog haha. Was wel onder de indruk van Freek, as always.

      Verwijderen