zaterdag 21 juli 2012

5 things tag: Nachtkastje

Een oude, bekende tag is: Laat zien wat er op jouw nachtkastje staat. Ik heb besloten niet heel mijn nachtkastje te laten zien, maar vijf random dingen die op mijn nachtkastje staan uit te kiezen en daar wat meer over te vertellen. Dit zijn ze geworden:



Linksbovenin, tsja, dat lijkt me duidelijk. Een foto van mij en m'n meisje! Het lijstje heb ik een paar jaar geleden gekocht in de Efteling. Eerst stond er een andere foto in, maar sinds ± een jaar is het deze foto. Hij is vorig jaar in de zomer gemaakt, nadat we een dagje naar de Apenheul geweest zijn. Ik denk dat het wel één van mijn favoriete foto's van ons samen is!

Vóór het lijstje ligt een klein zeepje van Lush, om precies te zijn Sexy Peel. Vorige week zaterdag ben ik samen met Miek in Rotterdam wezen shoppen, en uiteraard zijn we ook in de Lush geweest. Ik kocht een massagebar (Each Peach, voor de kenners!) en een bruisbal (Dragons Egg), waarbij we een proefje van dit fijne zeepje kregen. Ik kende 'm al, maar hij ruikt zo lekker dat ik dat natuurlijk niet afsloeg. En nu ligt hij op m'n nachtkastje!

Dan de kubus. Geen standaard Rubiks Cube, maar een V-cube van 5x5x5. Deze is niet van mij, maar van Miek. Toen ik een aantal weken geleden in het ziekenhuis lag mocht ik hem lenen, en nu heb ik 'm nog steeds. Mocht van haar, hoor ;-) Ik kan 'm oplossen, maar ik vind dit schaakbord-patroon leuker staan, dus staat 'ie lekker zo.


Het zakje, daar zit ook weer een verhaaltje aan vast. Begin deze maand waren Miek's ouders 25 jaar getrouwd (dat vertelde ik eerder in deze blog). Een groot deel van haar familie heb ik voor de eerste keer ontmoet, en één van haar oudtantes had voor ons zakjes met gedroogde lavendel meegenomen. "Daar moet je af en toe in knijpen, dan gaat het heerlijk ruiken!" En inderdaad. Miek kreeg een zakje en ik kreeg er één. Ik vond het zo lief dat ze aan me gedacht had, terwijl ik haar nog nooit had ontmoet! Nu ligt het zakje dus op mijn nachtkastje, en zoals beloofd knijp ik er regelmatig in. Ik moet haar gelijk geven: Het ruikt ontzettend lekker!

Tot slot het andere hartje. Deze kreeg ik laatst van mijn moeder, en ik heb er een foto van Dayna in gezet. Mijn lieve hondje die morgen al een maand niet meer bij ons is. Dit vind ik één van haar mooiste foto's, lekker stoer in de sneeuw! Het lijstje is ook erg leuk, want als je schudt gaan de hartjes 'vliegen.' Net als met van die sneeuwhuisjes die je vroeger altijd zag. Zo kan ik vanuit mijn bed altijd nog even naar mijn lieve hondje kijken, die helaas niet meer in levende lijven op mijn voeteneinde kan liggen...

Dit waren ze dan, vijf dingen die op mijn nachtkastje staan! Wat staat er zoal op jullie nachtkastje?

1 opmerking:

  1. Sexypeel is zoooo lekker! Mijn stuk is nu bijna doorzichtig. Alleen vind ik die stukjes erin een beetje knudde want ik heb de neiging die er uit te pulken en dan zit er altijd zeep onder mn nagels enzo. Each peach moet ik ook echt nog een keer kopen, maar ik heb ook die aardbeimassagebar nog die al uit de collectie is. En mijn fever (ook uit de collectie, maar hij rook op zo'n lekkere manier naar oude mensen) is pas net op. Vind die massagedingen in de zomer namelijk niet zo lekker dus ik doe er lang mee.

    BeantwoordenVerwijderen