donderdag 5 juli 2012

99 things tag

Het is weer eens tijd voor een tag! Ik was deze al vaker tegen gekomen, maar had nooit de tijd genomen om hem in te vullen. Tot ik 'm gister weer tegenkwam, deze keer op de blog van Angelique. En toen dacht ik: Waarom ook niet? Dusse, hier komt ie! Dingen die ik wél gedaan heb zijn dikgedrukt met daaronder cursief een kleine toelichting, dingen die ik niet gedaan heb staan 'gewoon'.

1. Je eigen blog gestart.
Duh! Daar ben je nu :-) Of valt dit niet onder mijn 'eigen' blog, omdat ik geen eigen domeinnaam heb?
2. Onder de sterren geslapen.
Ja! In 2008 waren we met een groot deel van de familie op vakantie in Frankrijk, en daar heb ik - samen met wat neefjes en nichtjes, en een enkele oom/tante - op een heel heldere nacht tot laat buiten gelegen en geslapen. Het was prachtig!
3. In een band gespeeld.
4. Naar Hawaii geweest.
5. Een meteorietenregen gekeken.
6. Meer dan je je kan veroorloven aan een goed doel gegeven.
7. Naar Disneyland geweest.
Langggg geleden. Ik was nog best jong en ging met mijn ouders met een bus. In mijn herinnering was het supergaaf, maar veel weet ik er niet meer van...
8. Een berg beklommen.
9. Een bidsprinkhaan vastgehouden.
10. Een solo gezongen.
Aangezien ik aan musical doe, is het een beetje gek als ik dit nog nooit gedaan heb hè? Ik vrees dat er zelfs filmpjes van zijn, hihi.
11. Bungee gesprongen.
12. Parijs bezocht.
Zie 7. We zijn dat weekend ook naar Parijs geweest uiteraard!
13. Naar een onweersstorm gekeken.
Doodeng, maar: Ja! Het was in Oostenrijk, en geloof me: Een onweersstorm in de bergen is doodeng, maar ook prachtig om te zien.
14. Jezelf vanaf nul een kunst geleerd.
15. Een kind geadopteerd.
16. Voedselvergiftiging gehad.
17. Bovenop het Vrijheidsbeeld gelopen.
18. Je eigen fruit geteeld.
19. De Mona Lisa gezien in Frankrijk.
20. Geslapen in een nachttrein.
21. Een kussengevecht gehad.
Tuurlijk! Niets zo melig als een slumberparty met een groep meiden en een kussengevecht, althans, vroeger. Tegenwoordig moet ik toegeven dat ik Miek ook nog wel eens aanval met een kussen... ;-)
22. Gelift.
23. Jezelf ziek gemeld terwijl je niet ziek was.
Op de middelbare school, tsja...
24. Een sneeuwfort gebouwd.
25. Een lammetje vastgehouden.
26. Ge-skinnydipt.
27. Een marathon gelopen.
28. In een gondel gevaren in Venetië.
29. Een totale eclips gezien.
30. Een zonsopgang of zonsondergang gekeken.
31. Een homerun geslagen.
32. Op een cruise geweest.
33. De Niagara Falls in het echt gezien.
34. De geboorteplaats van je voorouders bezocht.
Het hangt er vanaf wat er onder 'voorouders' wordt verstaan, maar een aantal jaar geleden ben ik met mijn opa naar Hoorn - zijn geboorteplaats - geweest.
35. Een Amish gemeente gezien.
36. Jezelf een nieuwe taal geleerd.
37. Genoeg geld gehad om geheel tevreden te zijn.
38. De toren van Pisa in het echt gezien.
39. Gaan rots klimmen.
40. Michelangelo’s David gezien.
41. Karaoke gezongen.
Dit is me zo'n beetje met de paplepel ingegoten, aangezien mijn familie nogal muzikaal is. En nog steeds karaoken mijn vader en ik wel eens tot de buren er gek van worden!
42. Een geiser zien uitbarsten.
43. Voor een vreemdeling een maaltijd betaald in een restaurant.
44. Afrika bezocht.
45. Op het strand gewandeld bij maanlicht.
46. Met een ambulance vervoerd.
Hier weet mijn moeder alles van! We waren een weekendje in Amsterdam, zouden 's avonds naar Mamma Mia! de musical gaan, maar onderweg naar het theater kreeg ik zo'n vreselijke buikpijn dat het lampje uit ging. Ik werd wakker toen er al een ambulance was en heb die avond in plaats van in het theater, doorgebracht in het Onze Lieve Vrouwen gasthuis...
47. Een portret laten schilderen van jezelf.
48. Diepzee gevist.
49. De Sixtijnse kapel in het echt gezien.
50. Op de top van de Eiffel Toren geweest.
51. Gedoken of gesnorkeld.
52. In de regen gekust.
Toevallig had ik het daar laatst nog met Miek over. Nouja, over dánsen in de regen dan. Kussen in de regen hebben we al gedaan :-)
53. In de modder gespeeld.
Dit heeft iedereen toch gedaan als klein kind? Heerlijk, kaplaarzen aan en lekker stampen...
54. Bij een drive-in bioscoop geweest.
55. In een film gespeeld.
56. De Chinese Muur bezocht.
Het restaurant? ;-) Regelmatig!
57. Een bedrijf gestart.
58. Vechtsport les gevolgd.
59. Rusland bezocht.
60. Geserveerd aan thuis- en daklozen of minder bedeelden.
61. Scouting koekjes verkocht.
62. Op een walvistocht geweest (toeristisch).
63. Bloemen gekregen zonder reden.
Hihi, ja! Van mijn lieve meisje!
64. Bloed, plasma of bloedplaatjes gedoneerd.
65. Wezen Skydiven.
66. Een Nazi concentratiekamp bezocht.
In 4HAVO ben ik met school een week naar Duitsland geweest, en ook het bezoeken van een concentratiekamp stond daar op de planning. Het was die dag ontzettend grauw en grimmig weer, wat best creepy is terwijl je door zo'n voormalig concentratiekamp loopt... Het heeft heel veel indruk gemaakt.
67. Een automatisch incasso niet kunnen betalen door te laag saldo.
68. In een helikopter gevlogen.
69. Een favoriet kinderspeeltje bewaard.
Twee knuffeltjes die vanaf mijn geboorte in mijn wieg stonden, heb ik nog steeds. Sowieso ben ik erg slecht in dingen weggooien, dus ik heb vrij veel oud speelgoed bewaard.
70. Het Lincoln Memorial bezocht.
71. Kaviaar gegeten.
72. Een quilt gemaakt.
73. In Times Square gestaan.
74. Door de Everglades getoerd.
75. Ontslagen bij je baan.
76. Het wisselen van de wacht gezien in Londen.
77. Een bot gebroken.
78. Passagier geweest op een motor.
79. De Grand Canyon in het echt gezien.
80. Een boek gepubliceerd.
81. Het Vaticaan bezocht.
82. Een gloedje nieuwe auto gekocht.
83. In Jeruzalem gelopen.
84. Je foto in een krant.
Meerdere keren. Ik weet nog dat ik eens op schoolreisje was naar Drievliet en dat ik een paar dagen later mezelf in de krant zag staan, omdat er iets van een nieuwe attractie was ofzo. Maar ook omdat mijn ouders eens een Tour de France pool zó slecht hadden ingevuld, dat ze belachelijk ver onderaan stonden. Toen kwamen we ook in de krant, met foto en al. Maar ik weet niet of ik dáár trots op moet zijn ;-)
85. Een vreemdeling gekust op middernacht bij Nieuwjaar.
86. Het Witte Huis bezocht.
87. Een dier gedood en bereid om te eten.
88. De waterpokken gehad.
89. Iemands leven gered.
90. In een jury gezeten.
91. Een beroemd persoon ontmoet.
Hebben jullie even? Met mijn musicalverslaving en het figureren in tv-series enzo, kan ik hier een aardig lijstje van opstellen. Laat ik dat niet doen, de meeste mensen die me kennen hebben wel een idee!
92. Deelgenomen aan een boekenclub.
93. Een tattoo hebben.
94. Een baby gehad.
95. De Alamo (Texas) in het echt gezien.
96. In het Groot Zoutmeer (Utah / Great Salt Lake) gezwommen.
97. Betrokken geweest in een rechtszaak.
98. Een GSM gehad.
Meerdere keren, toen ik wat jonger was kreeg ik mijn mobieltjes van mijn (groot)ouders.
99. Gestoken door een bij.

Eigenlijk heb ik dus best veel níét gedaan. Nee, zelfs de waterpokken heb ik niet gehad!
Best een leuke tag, al staan er wat dingen in waar ik echt geen behoefte aan heb om ze alsnog te doen. Maar er zitten ook zeker leuke dingen tussen. Wellicht vul ik 'm over een paar jaar nog eens in, om te kijken naar mijn progressie ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten