woensdag 4 juli 2012

Song Pop

Sinds een paar dagen weer een nieuwe verslaving erbij: Song Pop. Een relatief nieuw spel voor op de iPhone/iPad (maar volgens mij kun je het zelfs via de pc spelen). Het heeft veel weg van Draw Something, vooral de layout is vrijwel hetzelfde.
Het idee is dat je een categorie kiest (bijv. 80's, Classic Rock of Modern Hits). Binnen die categorie krijg je vijf muzikale fragmenten te horen, waarbij je zo snel mogelijk de titel of uitvoerend artiest moet aanklikken. Je speelt tegen vrienden of random tegenstanders, die dezelfde fragmenten te horen krijgen. Wie de meeste antwoorden goed heeft binnen de kortst mogelijke tijd, wint. Bij winst krijg je 3 muntjes, bij verlies 1. Naarmate je in een bepaalde categorie vaker nummers goed raadt, unlock je meer nummers. En met de verdiende munten kun je zelfs hele nieuwe categorieën kopen.

Op dit moment is het echt een verslaving. Telkens even kijken of er al iemand teruggespeeld heeft. Maar ik vraag me af of het wel leuk blijft. Inmiddels ken ik wel bijna alle liedjes die voorbij komen, dus wie vaak genoeg speelt zal vanzelf gaan herkennen dat een bepaald fragment van een bepaalde artiest is, zelfs als je het nummer eigenlijk niet kent.
Over een paar weken zal ik nog wel eens bloggen over dit spel, kijken of het me dan nog steeds zo in zijn ban heeft!

Spelen jullie ook Song Pop?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten