zaterdag 30 juni 2012

Eureka!

03.27 's nachts. We zijn al een uur op jacht naar een mug die verstoppertje speelt.
"Ik heb het!"
"Wat?"
"Het bewijs!"
"Waarvoor?"
"Mijn regelmatige vijfhoek!"
Sindsdien is mijn meisje weer compleet in de ban van een wiskundig raadsel wat ze op school voorgelegd heeft gekregen. Als je een strook papier pakt en daar een knoop in legt, niet te strak, en dan aandrukt, krijg je een regelmatige vijfhoek. Dit moest ze bewijzen. Iets wat haar niet gelukt was, tot afgelopen nacht dus. Drie minuten voor half vier. Ze deed een poging om het me uit te leggen, maar ze snapte zelf ook wel dat het hopeloos was.

Nu komt nog het meest frustrerende van allemaal. Miek heeft de opdracht, waarvoor ze dit moest bewijzen, inmiddels ingeleverd. Het schooljaar is natuurlijk zo goed als afgelopen, ze heeft nog 1 toets en that's it. "Het maakt niet uit of ik een acht heb, ik GA deze herkansen!" Ik hoop dat ze een grapje maakte, maar zie haar er voor aan. "Kun je niet gewoon je docente mailen, dat je het bewijs hebt gevonden?" probeerde ik nog. Ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten