woensdag 23 november 2011

Hij is er!

Gisteren om half 12 was het eindelijk zo ver: We vertrokken naar Noord-Holland om mijn langverwachte hamstermannetje op te halen. Védor. Een mooi grijs, langharig ventje uit het V-nestje van Hamstery Grigio Mara.
Bij het vertrek vanuit Rijswijk hadden we een strakblauwe lucht en een mooi zonnetje, bij aankomst in West-Knollendam was het bewolkt en zag het eruit alsof het ieder moment kon gaan stortregenen. Gelukkig bleef de regen uit.
We namen nog een verkeerde afslag, maar dat mocht de pret niet drukken. Even na half 1 kwamen we aan bij Mila, die ons al verwachtte. We werden meteen enthousiast begroet door haar hond en een aantal katten die daar vrolijk door de woonkamer banjerden. Wat een gezellige beestenboel!
Na even gekletst te hebben gingen we naar boven, naar de hamsterkamer. Indrukwekkend! Zoveel hamsters op een kamer, stuk voor stuk in mooie, grote kooien en met prima radjes. De liefde voor dieren straalde er vanaf, er stonden emmers met voer en zand en een gigantische baal zaagsel. Dit meisje heeft hart voor dieren.
Toen Mila een kooi openmaakte zag ik hem meteen: Védor, mijn mooie mannetje. Hij zat samen met zijn enige broertje wat nog niet was opgehaald, genaamd Vans. Vans tukte lekker door, maar Védor kwam meteen nieuwsgierig kijken wat er allemaal aan de hand was. Mila pakte hem op en zette hem in mijn handen, en het was liefde op het eerste gezicht!
Nu is hij bij mij thuis en het is een charmeur eersteklas: De hele tijd zit hij me aan te staren vanuit zijn kooi, te bedelen om knuffels en pitjes. Hij is heerlijk tam en een echte sul, ik kan alles met hem doen. En dat terwijl hij me nog niet eens zo goed kent. Hij voldoet aan al mijn verwachtingen en ik ben dolblij dat ik zijn baasje mag zijn!
Mila, bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten