donderdag 3 november 2011

Het leed dat 'SeeTickets' heet

Wat het de laatste tijd is bij SeeTickets, ik weet het niet. Al weken hoor ik mensen klagen over de slechte bereikbaarheid, maar ik dacht dat het allemaal wel meeviel. Zelf had ik er in ieder geval nooit last van. Tot gisteren.
Er kwam een leuke kortingsactie voor Miss Saigon binnen in mijn mailbox. Tweede kaartje gratis! Met de ticketprijzen van tegenwoordig is dat zeker wel een interessante aanbieding, want als je met twee personen een musical wilt bezoeken ben je al gauw zo'n €170,- kwijt. Belachelijk veel, en dan heb je pas twee tickets, dus een uitje met het hele gezin is echt een aanslag op je portemonnee.
Dan heb ik het nog niet eens over de kosten die je maakt nog vóórdat je een kaartje hebt. Bij de meeste aanbiedingen is het namelijk zo dat je niet online kunt boeken, maar moet bellen met een peperduur 0900-nummer. 45 cent per minuut, met een maximum van €22,50. Okee, als je direct geholpen wordt valt dat mee. Helaas heb ik gisteren welgeteld 12x moeten bellen voordat ik eindelijk een medewerker aan de lijn kreeg. Nu werk ik zelf bij een callcenter dus trap ik niet in de truucjes als "De wachttijd bedraagt meer dan vijf minuten." Uit ervaring weet ik dat het 6 minuten kan zijn, maar ook 40. En ook het achterlaten van mijn telefoonnummer begin ik niet aan, dat heb ik al eerder gedaan en toen heb ik 3 dagen moeten wachten voordat ik eindelijk teruggebeld werd.
Eigenlijk heb ik best wel medelijden met de mensen die bij SeeTickets de telefoon aan moeten nemen. Zij kunnen niets doen aan de achterlijke wachttijden, maar krijgen wel alle chagrijnige, boze klanten aan de lijn. Ik neem me daarom ook altijd voor om vriendelijk te zijn aan de telefoon, zolang zij dat ook tegen mij zijn. Ze zullen het al zwaar genoeg hebben.
Gelukkig kreeg ik ook een heel aardige vrouw aan de telefoon, die me goed en snel aan kaartjes heeft geholpen. Dat scheelt een hoop, want met al die telefoonkosten is al bijna mijn korting weer pleite.
Al met al heb ik het wel voor elkaar: Vanavond zit ik op rij 8 bij Miss Saigon!

4 opmerkingen:

  1. Helaas had ik gister hetzelfde probleem en ik den 15 euro lichter niemand aan de telefoon gehad :( Nu weet ik dus wel waarom het zo achterlijk druk was ;) maaaruhhhh waarom 45 ct per minuut is toch te belachelijk voor woorden.... Vandaag nog maar een poging wagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het blijven proberen totdat ik het bandje kreeg dat de wachttijd langer dan 60 seconden bedraagt, dan is het namelijk tussen de 1 en 5 minuten en dat vind ik nog redelijk... Al ben ik het met je eens dat 45ct per minuut belachelijk is, zeker als er dan ook nog zo'n wachtrij staat.

    Succes vandaag, ik hoop dat je er snel doorheen komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je weet dat ik nu stik jaloers ben he =P
    Maargoed. Sowieso. Niet alleen het bestellen van de kaartjes, ook de servicekosten (je krijgt geen service, maar toch betaal je er soms 3 euro per kaart voor). en dan nog de kosten om er te komen. Daarbij liggen theaters nooit op gunstige plaatsen qua parkeren dus altijd duur parkeren of openbaar vervoer. Dat tikt ook aan.
    Mensen klagen al over de efteling, maar dan is musical echt niet meer grappig. En ik snap dat daar veel mensen werken enzo, maar soms denk ik wel eens "pff die ticketkosten kunnen ook wel lager" Met het gezin een dagje wicked (wat toch betekend kids mee en dus wss de auto pakken+parkeren+wat te eten+tickets) is echt niet meer leuk qua prijzen.
    Kijk en wij kopen nog meestal kaarten alleen voor onszelf, dus dan is het nog wel te doen (ik bedoel 30 euro voor mij alleen kan ik wel trekken).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die belachelijk hoge prijzen en het lange wachten zorgt ervoor dat het jongere publiek eerder een filmpje pakt dan het theater. Zonde, als je het mij vraagt!
    Ik ben het helemaal eens met Jeske: de ticketprijzen kunnen best wel wat omlaag.

    BeantwoordenVerwijderen