zaterdag 5 november 2011

Wie wordt vanavond Miss Saigon?

Wat een prachtige musical is Miss Saigon.
Ik had er van tevoren expres weinig over gelezen, zodat ik blanco en zonder vooroordelen naar de musical zou gaan. Het enige wat ik wist, was dat het iets met een oorlog te maken had, en dat het geen vrolijk verhaal zou zijn. Nou, dat was het zeker niet. Nu huil ik sowieso vrij snel bij musicals, maar Miss Saigon sloeg echt alles.
Ik zal - voor de mensen die nog willen gaan - niet zeggen waaróm, maar zo tegen het einde van de eerste akte begon ik te snotteren en in de tweede akte was het helemaal één groot tranendal. De hoofdpersoon kreeg een flashback en de tranen begonnen toen pas écht te stromen, wat een prachtig acteerwerk, wat een drama... Wat geweldig gespeeld door onder andere Na-Young Jeon en Ton Sieben, toch twee vrij 'nieuwe' talenten.
Normaal ben ik meer van de vrolijke, feelgood-musicals, waar ik helemaal heppie de peppie vandaan kom. Toch ben ik zwaar onder de indruk van deze zware musical met een dramatisch einde, en ik wil hem zeker nog eens gaan bewonderen. Toch zou ik de musical niet aanraden naar mensen die een gezellig avondje weg willen en verder nooit naar een musical gaan, want het is écht een zwaar verhaal en toen ik de zaal uitkwam had ik het gevoel alsof ik net een begrafenis achter de rug had. Die 'kater' verdween pas in de loop van de volgende dag. Maar voor de echte musicalliefhebber is het echt een show die je gezien MOET hebben!

2 opmerkingen:

  1. Ik ga volgende week zondag met een vriendinnetje! Heb de eerste versie met Tony Neef niet gezien want toen was ik nog te klein maar ik moet deze gewoon zien!! De zakdoekje moet ik dus meenemen.... maar die had ik bij Les Mis ook nodig dus zal nu wel een heel pak meebrengen hihi

    thnx weer voor je blog x

    BeantwoordenVerwijderen