zaterdag 18 mei 2013

Dag 6: Naar huis!

Vanochtend werd ik super enthousiast wakker, want: vandaag mocht ik naar huis! De afdeling is gisteravond bijna volledig leeggelopen, dus met slechts 3 man zaten we om half 9 aan het ontbijt. Daarna heb ik nog even een puzzeltje gemaakt en wat spullen klaargelegd die mee naar huis moesten, want om even voor half 10 stond mijn moeder in de kamer!

Het was best gek om weer even thuis te zijn. Meteen bij thuiskomst had ik rust volgens mijn rooster (waar ik me uiteraard thuis ook aan moest houden), dus ben ik een half uurtje op bed gaan liggen. Ik hoopte dat er een hamster wakker zou zijn om lekker mee te knuffelen, maar helaas.
Donderdag had ik al met de ergotherapeute afgesproken dat ik thuis cupcakes zou gaan bakken, want ik moest van tevoren aangeven wat ik thuis zou gaan doen. Ik heb ook een schema meegekregen, waarop ik per half uur in moest vullen wat ik vandaag heb gedaan.
Eigenlijk is de dag belachelijk snel voorbij gegaan! Het bakken en decoreren van cupcakes, drie rusttijden, eten, douchen en een paar kaartjes schrijven: that's it. Een half uurtje voor ik weg moest, werd één van de hamsters wakker. We hebben nog even lekker geknuffeld. Helaas was de andere hamster in dromenland, en heb ik die op het moment dat ik wegging nog even wakker moeten maken om te controleren of alles goed met hem was. Na nog een snelle knuffel, was het alweer tijd om te gaan.

Het is héél gek om 's avonds weer terug te moeten naar Rijndam. Het voelt natuurlijk veel logischer om daar overdag te zijn, en 's avonds lekker in je eigen bedje te mogen slapen. Gelukkig had ik niet heel veel moeite met het weer teruggaan, ik had eerlijk gezegd wel een klein drama verwacht. Zeker omdat ik, zoals het er nu naar uit ziet, tot en met dinsdag geen therapieën heb en hier dus eigenlijk weinig te doen heb. Dan zit je toch liever thuis, dan je hier te moeten vervelen... Maar ik had me er van tevoren goed op ingesteld dat ik weer terug moest, dus het viel uiteindelijk mee.
Voor de komende dagen heb ik nog wat knutselspul meegenomen van huis, en wat kaartjes die ik kan schrijven. Zo hoop ik het weekend zonder al teveel saaie momenten door te komen!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jennifer,

    Leuk om zo je 'avonturen' te lezen. Wat me vooral opvalt is je positieve instelling, heel goed!!

    Mocht je je nou gaan vervelen daar, (en als het mag van de heren/dames therapeuten) ga dan keyboard leren spelen, dat kan je met een koptelefoontje op in je bed doen. Persoonlijk zou ik zeggen pak een mondharmonica, maar dan 'geniet' heel de afdeling mee, dat lijkt me niet de bedoeling.

    Heel veel sterkte en groetjes van ons!
    Maryam & Arno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je cupcakes zagen er goed uit op facebook hoor ;) Fijn dat je een leuke dag thuis hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen