dinsdag 21 mei 2013

Dag 8: Internetloos

1x per week verandert hier het wachtwoord voor de Wifi. Gisteravond tijdens het bezoekuur was dat nog niet gebeurd, maar toen ik een half uurtje later mijn iPad pakte om mijn dagelijkse blog te schrijven deed mijn wachtwoord het niet meer. Ik weet niet wie er bedenkt om om kwart voor 9 's avonds een wachtwoord te gaan veranderen, maar ik was een beetje pissed. Dus nu, met enige vertraging: mijn blog van dag 8.

Vanwege Pinksteren waren er ook deze maandag geen therapieën. In het begin moet je hier de weekends blijven om in het ritme te komen, maar eerlijk gezegd had ik er zwaar de pest in: het enige wat we de hele ochtend deden, was in een kringetje zitten en de klok vooruit kijken. Er waren ook nog eens twee mensen een dagje thuis, dus waren we met 5 revalidanten en 3 verpleegsters. Om half 12 besloot één van de verpleegsters - die toevallig dezelfde naam heeft als mijn Miekie - om wentelteefjes te gaan bakken. Het scheelt dat je hier in de weekends zo verwend wordt, anders was ik helemáál gek geworden. Ik kan me in principe prima vermaken met knutselen, schrijven, puzzelen en lezen, maar na 4 dagen bijna alleen maar daarmee bezig zijn, komt dat serieus je neus uit. En die dagelijkse wandelingetjes en andere oefeningen, duren ook niet lang genoeg om je dag mee te vullen.

De wentelteefjes waren heerlijk en na de lunch ging de tijd gelukkig wat sneller. Eerst een uurtje rusten, daarna in de hal wachten op mijn eerste bezoek van die dag: M'n moeder. Ze had thuis rabarber met aardbeien gemaakt, en ik bofte: ze had een bakje voor me meegenomen. Ook hadden we weer live entertainment: de twee jonge kinderen van een andere revalidant waren op de afdeling, en echt een plezier om naar te kijken.

- okee, 's ochtends bloggen is echt irritant, want tijdens het typen van bovenstaand stukje ben ik al meerdere keren even weggeweest voor een sessie op de hometrainer of wat andere oefeningen -

Toen mijn moeder gisteren wegging, heb ik nog even gerust. Mijn kamergenootje kwam weer terug, wat wel gezellig was. Dus we konden meteen wat bijkletsen. Daarna lekker eten, dat is toch een stuk gezelliger als er wat meer mensen bij zijn. En vlak na het eten was daar mijn lieve Miekie, die op bezoek kwam! We hebben gezellig voor in de hal gezeten, waar de één na de ander weer binnendruppelde na een weekendje thuis. Om acht uur zijn we nog even een half uurtje naar mijn kamer gegaan, Miek had origamipapier voor me meegenomen dus ze heeft me op youtube een goeie tutorial laten zien. Misschien dat ik daar vandaag nog even naar ga kijken :) En toen was het bezoekuur afgelopen, heb ik nog wat tv gekeken en ben ik lekker vroeg gaan slapen.

1 opmerking:

  1. Ah dus je bent toch al wel begonnen met schrijven zoals je van plan was? Maar het klinkt inderdaad een beetje als een saaie dag. Gelukkig maar dat vandaag alles weer gewoon begint dan.

    BeantwoordenVerwijderen