dinsdag 18 oktober 2011

Legacy challenge

Een site die ik dagelijks bezoek is deze. Iedere dag snuffel ik even rond en lees ik de nieuwste legacies die erop staan. Want daar gaat het om: Legacy challenges van De Sims.
Al vanaf dat De Sims 2 net uit was, speel ik fanatiek deze challenges. Het doel is om - zonder cheats te gebruiken - een familie van 10 generaties te krijgen. Dit is lastiger dan het klinkt, want zeker in het begin van de legacy hebben je sims weinig geld en is het lastig om die verwende pixels gelukkig te houden. Beginnen met één sim valt mee, het vinden van een geschikte partner wordt al iets lastiger. Als deze gevonden is laat je ze trouwen, en ineens heb je twee sims om voor te zorgen. Maar buiten de nadelen heb je ook een groot voordeel: Zodra je beide sims laat werken, krijg je een dubbel salaris. En zeker in de eerste fase van een legacy is het verdienen van geld belangrijk.
De ellende begint pas écht zodra er een kleintje op komst is. De zwangerschap vergt veel van een vrouwelijke sim, ze krijgt zwangerschapsverlof - wat weer minder inkomsten betekent - en haar humeur daalt waar je bij staat. Terwijl de man zich het leplazarus werkt, spendeert de zwangere vrouw haar dagen voornamelijk boven het toilet. Ze wordt langzaam dikker en op een dag schreeuwt ze ineens het huis bij elkaar: Ze moet bevallen.
Een babysim is niet zoveel extra werk. Je koopt een wiegje - in de eerste generatie(s) waarschijnlijk de goedkoopste -, verschoont af en toe een luier of geeft een flesje. Je denkt: Oh, dit valt best mee! Maar dat verandert snel na de eerste verjaardag van je oogappeltje.
Peutersims zijn de meest veeleisende creaties van Electronic Arts. Ze moeten leren lopen, praten en zindelijk worden, maar hebben ook speelgoed en vooral véél aandacht nodig om ze enigszins gelukkig te houden. Op dit punt in de gemiddelde legacy wordt de speler langzaam gek gemaakt, wat alleen maar erger wordt wanneer er meer baby's bij komen.
Vanaf het moment dat de peuter opgroeit tot een kind, gaat het steeds beter. Een kind moet huiswerk maken, maar kan al aardig helpen door bijvoorbeeld dingen op te ruimen of cupcakes te bakken en te verkopen. Een tiener kan een baantje nemen om zo bij te dragen aan het familiekapitaal, en voor je het weet is je tweede generatie alweer volwassen.
Al met al is het een irritante, frustrerende, maar wel heel leuke uitdaging! Een aanrader voor iedere liefhebber van De Sims. Ook ik ga er binnenkort weer eentje beginnen, tegen beter weten in. Misschien post ik hem wel online. In dat geval kunnen jullie een linkje van me verwachten.
Ben jij ook aangestoken met het legacy-virus en houd je het bij op internet? Laat je link achter, ik lees het graag!

3 opmerkingen:

  1. Ohh Jen echt wat kun jij heeerlijk schrijven!! Ga denk al je blogs maar even lezennn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha dankje :-D Blij dat je het leuk vindt. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met bloggen maar probeer wel om de dag een nieuw blogje te plaatsen, dus je hebt nog wel wat te lezen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zwangerschapsverlof, daar heb ik zo'n hekel aan. Voor de bevalling is het nog niet zo erg. Dan zijn ze toch moe dus kun je ze laten slapen enzo en evt. vaardigheden voor hun werk laten doen, maar mijn sim heeft nu al haar halve volwassenleven vrij omdat ze 2 kinderen heeft gebaard. Dat kind is allang weer peuter en zij heeft nog zwangerschapsverlof. Serieus, dat mag wel wat korter.
    En kinderen zijn idd wel handig, ook omdat ze hun eigen eten kunnen pakken en iemand kunnen bellen voor sociaal contact enzo.

    BeantwoordenVerwijderen