maandag 24 oktober 2011

Tante Jennie

Afgelopen zaterdag kreeg ik leuk nieuws te horen: Mijn stiefzus is zwanger! Dat betekent dus dat ik tante wordt. Aangezien ik gek ben op kinderen, was dat voor mij hartstikke leuk nieuws. Zo'n kleintje in de familie lijkt me geweldig!
Uiteraard werden meteen mijn beste vriendinnetjes op de hoogte gesteld, die allemaal lekker enthousiast reageerden. Jeske stuurde me meteen via Facebook een link naar een website over tantes, en tips om je positie als favoriete suikertante veilig te stellen. Wisten jullie dat daar zelfs een heel boek over bestaat?
Eigenlijk besefte ik dat hele 'tante-gedoe' pas een paar uur later, toen we weer in de auto naar huis zaten. Meteen schoot me de vraag te binnen: Hoe moet die kleine frummel mij gaan noemen? 'Tante Jennifer' klinkt toch niet? Stress alom, en dat terwijl die kleine nu nog niet meer dan 5 centimeter groot is. Ik weet niet meer wíé er met de oplossing kwam, maar uiteindelijk hielden we het op 'Tante Jennie.' In elk geval als het kind nog een kléín kind is, tegen de tijd dat het te oud wordt om 'Tante Jennie' te zeggen verzinnen we wel weer wat anders. 'Tante Jen,' of desnoods gewoon 'Jennifer.'
Hoe dan ook: Ik ben enthousiast. Rond 25 mei is het zo ver. Dan word ik 'tante Jennie!'

4 opmerkingen:

  1. Ze is nog niet zo ver dus het klinkt ook nog ver weg. 25 mei, dan ben ik alweer bijna jarig en ik ben voor mijn gevoel nog maar pas geleden jarig geweest. Maar wel leuk, zo'n lente baby. Ik vind het iig altijd wel fijn. Tegen die tijd is Sinterklaas/kerst namelijk alweer lang genoeg voorbij en heb je weer genoeg te wensen. En buitenfeestjes zijn altijd leuk met kinderfeest! We gingen hier altijd zwemmen of speurtocht of waterfeest ofzo.
    Oh en vergeet niet dat ik je naast de link over het boek ook een kaartje stuurde =P Zo ben ik ;)
    En dat kind verzint vanzelf wat ;) Wij zeggen eigenlijk altijd alleen de voornaam tegen ooms/tantes maar het is maar net wat je gewend bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaw maar tante Jennie klinkt echt ZO schattig!:D Dan vindt je het vast niet erg meer om tante te zijn^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jen ik ben dol op je blog!! Echt je schrijft zooooo heerlijk :P dus ga vooralll zo door hahaha owww en natuurlijk klinkt Tante Jennie echt zoooo liefffig :D

    BeantwoordenVerwijderen