woensdag 12 oktober 2011

Scrabble is hip!

Een kleine twee weken geleden las ik dit bericht. Ik - als echte iPhone-verslaafde - kon me er niks bij voorstellen. Woordspelletjes spelen in een café? Het zou niet eens in me opkomen. Zou het echt zo'n verslavend spel zijn? Ik besloot de proef op de som te nemen en 'Wordfeud' te installeren op mijn iPhone.
Een beetje sceptisch begon ik mijn eerste spelletje. Het begon al goed, ik kreeg alleen maar irritante medeklinkers zoals de q, w en z. Mijn eerste spel begon ik dus door op 'Pass' te klikken. Met een zucht wachtte ik af tot mijn tegenstander een woord legde, maar toen dat me te lang duurde begon ik een nieuw spel. En nog één. En nog één. Al gauw had ik 9 verschillende spellen open staan en was ik fanatiek mijn letters door elkaar aan het husselen om de mooiste woorden te krijgen. 'Cetera,' 'wegens,' 'missie,' 'sobere'... En dat zijn dan nog maar enkele voorbeelden.
Conclusie: Het is inderdaad verslavend. Nu, ruim anderhalve week verder, check ik op elk vrij moment of ik nog een spelletje open heb staan. En het leukste komt nog: Ik heb mijn collega's ook aangestoken! Op dit moment heb ik een heuse Wordfeud-war met twee van mijn collega's. Nou, ik ga deze blog afronden, en kijken of ik ze kan inmaken!

3 opmerkingen:

  1. Maar een u is geen medeklinker ;) Hihi, maar leuk spelletje he :)?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps! Wat ben jij scherp haha, bedankt :-) Ik heb het aangepast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een reden waarom ik een hippe telefoon zou willen =P

    BeantwoordenVerwijderen