vrijdag 27 januari 2012

Ik geloof... In jou en mij

Waar ik regelmatig over nadenk, is de reden waarom mensen homoseksualiteit afkeuren. Sommige mensen vinden het vies (persoonlijk vind ik spruitjes vies...), sommigen vinden het 'gewoon raar', maar een groot deel van de homofobe mensen, haalt dat uit hun geloof. In de bijbel, de koran en zo'n beetje elk ander religieus boek, staat dat homoseksualiteit verkeerd is. Men gelooft daarin en denkt zelf niet verder. Het staat er, dus het is zo.
Dezelfde mensen beweren ook dat God, Allah of welke Heer dan ook, de mens geschapen heeft. Dat ieder mens een creatie is van God, om deze maar even als voorbeeld te nemen. Is het dan niet zo dat God ook mensen homoseksueel heeft gemaakt? Dat deel snap ik niet. Ik heb respect voor het geloof en ben zelfs met kerst naar de kerk geweest (met mijn partner die, zoals jullie weten, ook een meisje is). Maar hier kan ik met mijn pet niet bij.
Waar ik ook niet bij kan, is: Waarom? Wat is er nou precies verkeerd aan? Hoe kan liefde, in welke vorm dan ook, ooit verkeerd zijn? Als ik gelukkig ben met mijn vriendin, wie is God of de bijbel dan om mij dat te verbieden?
Ik ben niet gelovig opgevoed, maar ik geloof best dat er iets van een God is. In de vorm van God, Allah, Boeddha of wie dan ook. Maar ik geloof niet dat die God mensen veroordeeld. God is voor mij liefde, geen haat. Of je nu op mannen, vrouwen of op straatstenen valt.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi blogje weer!! Ik ben het helemaal met je eens,, hoe kan liefde verkeerd zijn ongeacht op wie je verliefd bent...

    God makes no mistakes toch!!! :D

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaha straatstenen^_^

    Neej serieus, mooie blog. Een waar woord!

    xx
    Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik vind straatstenen zo prachtig.. (L) Nee meid, goeie blog, ik ben het helemaal met je eens. De discussie is bij ons thuis dan ook vaak genoeg gevoerd, over de kortzichtigheid van moderne mensen. Dat 'vroeger' homoseksualiteit nog negatief was is ergens te begrijpen, toen werd immers gedacht dat het een keuze was. (en die gedachte is nog vrij lang gebleven ook) maar inmiddels wéten we toch dat je seksualiteit aangeboren is. And God makes no mistakes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet dat Boeddha geen god is toch? (het boeddhisme is geen godsdienst ;)) maar verder een mooi stuk!

    BeantwoordenVerwijderen