maandag 9 januari 2012

Wicked!

Gisteren ben ik voor het eerst naar de musical Wicked geweest. En wát een spektakel! Ik had me al laten vertellen dat het een heel gave show was, maar dit overtrof al mijn verwachtingen.

Het begon wel met een kleine teleurstelling: Beide hoofdrolspeelsters waren er niet. Chantal Janzen werd vervangen door Céline Purcell (die ik overigens nog leuker vind!), en Willemijn Verkaik's alternate was Renée van Wegberg. Van dat laatste baalde ik behoorlijk, zeker omdat ik zó ontzettend benieuwd was naar Willemijn! Ik heb Renée vaker gezien in Joseph en ik wist dus wel dat ze ontzettend goed was, maar ik had me gewoon erg verheugd op het 'on stage' zien van Willemijn.
Na de show was mijn teleurstelling gelukkig stukken minder. Renée is een prachtige Elphaba en Céline is hilarisch als G(a)linda. Jim, die de derde hoofdrol voor zijn rekening neemt, was er wel. Maar over hem ben ik niet zo te spreken, zijn zang was niet sterk en ook zijn acteerwerk liet te wensen over.
Al met al is deze show zeker een aanrader, en wat mij betreft: Voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten