dinsdag 3 januari 2012

Vegetarisch?

Vandaag ben ik met mijn meisje naar de MediaMarkt gegaan om een nieuwe muis voor mijn laptop te kopen. Daarna gingen we naar een McDonalds om even snel een hapje te eten.
Ik had een tijdje geleden al gehoord dat ze bij de Mac tegenwoordig een vegetarische burger hebben. Aangezien mijn lief vegetariër is, keken we direct op de prijslijst om te zien of er iets vegetarisch bij stond. En inderdaad: De groenteburger. "Vraag voor de zekerheid nog even of daar echt geen vlees in zit," waarschuwde ik haar. En dat deed ze. De medewerkster achter de kassa keek ons een beetje wazig aan. "De groenteburger? Niet vegetarisch, gewoon vlees met groente erbij." We zagen haar aarzelen en onze ogen zochten elkaar op. Hoe betrouwbaar was dit? We gingen er toch maar vanuit dat iemand die bij de McDonalds werkt wel weten wat ze daar verkopen, en ze besloot alleen patat te nemen.
Terwijl ik aan mijn Quarter Pounder en Miek aan haar frietjes zat, besloot ik even op mijn iPhone te gaan zoeken wat die groenteburger nou precies was. Al gauw vond ik het volgende op de website van de Mac:
Waar kan ik een vegetarische burger kopen?
- De Groenteburger is in ruim 100 restaurants verkrijgbaar.
Wat een onzin. De groenteburger is dus duidelijk wel vegetarisch, en ondanks dat je voor werken bij de McDonalds geen bijster hoog IQ nodig hebt, ga ik er wel vanuit dat men daar weet wat ze verkopen.
Uiteraard hebben we bij thuiskomst direct een klacht ingediend via de website. Ik ben benieuwd of we hier nog wat van gaan horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten