woensdag 11 januari 2012

Vegetarisch? (vervolg)

Vorige week schreef ik deze blog, over de groenteburger van de McDonalds en de vraag of deze nou vegetarisch was of niet. Ik sloot de blog af met de woorden: 'Uiteraard hebben we bij thuiskomst direct een klacht ingediend via de website. Ik ben benieuwd of we hier nog wat van gaan horen.' In deze blog wil ik daar graag op terugkomen en jullie laten weten hoe dit is afgelopen.
Vrij snel na het indienen van de klacht kreeg ik een mail, dat de klacht naar het betreffende restaurant was doorgestuurd en daar overlegd zou worden met het team. Mijn eerste gedachte was: Ha, daar hoor ik nooit meer wat van. Maar dat moet ik terugnemen.
Afgelopen weekend viel er een brief in de bus van het betreffende McDonalds filiaal, waarin excuses werd gemaakt voor de begane fout. Het was zowaar een persoonlijke brief, die echt betrekking had op de door mij ingediende klacht, en geen standaard antwoord. Het komt erop neer dat we, bij inlevering van de brief bij hetzelfde filiaal, allebei een gratis menu krijgen.
Al met al vind ik dit een heel nette oplossing en had ik dit eigenlijk niet verwacht. Complimenten!

1 opmerking:

  1. Jen, ik doe momenteel de module bedrijfseconomie. Onderdeel daarvan is de strategie van bedrijven om de klant ten allen tijde tevreden te houden. Een ontevreden klant kan veel geld kosten. (denk aan Youp van het Hek en T-Mobile) Zeker met al die internet blogs ;-) In het boek staat een hele pagina gewijd aan de Mac Donalds!! Het is niet zo gek dat ze je een gratis menu aanbieden. Jouw negatieve ervaring is op die manier omgezet naar een (blijvende) positieve kijk op het bedrijf. Je blijft nu hoogstwaarschijnlijk het bedrijf positief benaderen, ook in mond op mond reclame, en dat is nou net de bedoeling. Gezien je reactie klopt die strategie wel. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen