maandag 6 februari 2012

Dagje Amsterdam

"Jullie durven!" was één van de eerste reacties, toen ik gisteren op mijn facebook meldde onderweg te zijn naar Amsterdam. Jawel, met de trein. De kou en de sneeuw deerde ons niet, en zelfs de trein reed aardig op tijd. Zo kwam het dus dat we om 11 uur, gewapend met onze kortingsbonnen voor Madame Tussaud, aankwamen in onze hoofdstad.
Vanaf hier is uw wachttijd 10 minuten. Fijn, daar stonden we dan, in de kou. Blijkbaar waren we niet de enigen die zo gek waren om deze sneeuw te trotseren om naar het wassenbeeldenmuseum te gaan, want er stond een rij. Gelukkig hadden we mutsen, sjaals en handschoenen aan, waardoor het nog een beetje vol te houden was.
Toen we eenmaal bij de kassa waren, krabde de kassajongen bedenkelijk aan zijn hoofd. "Sorry, ik moet even opnieuw opstarten, hij is vastgelopen." Ik begon al te grinniken, want dit is iets wat ik op mijn werk regelmatig meemaak. En als ik dacht dat de pc's op míjn werk traag waren; deze sloeg echt alles. De mensen die achter ons in de rij waren aangesloten werden steeds ongeduldiger, de jongen achter de kassa werd steeds ongemakkelijker. Zijn pc nam alle tijd. "We willen ook wel gratis naar binnen hoor," lachte Miek. Maar helaas, we moesten toch echt wachten tot het systeem weer was opgestart en we onze kaartjes konden betalen.
Een uur later stonden we weer buiten. "Was dit het al?!" Verbaasd keken we elkaar aan. "Waar waren Carlo en Irene? En die ZOOP-figuren? Jim en Jamai? Robbie Williams?" somden we mensen op die we niet gezien hadden. Maar nee, deze beelden waren allemaal 'te oud' en konden niet meer bezichtigd worden. Jammer, vonden we. Ook het hele griezel-gedeelte, wat een paar jaar geleden (de laatste keer dat ik in Madame Tussaud was) nog bestond, was weg. Daarvoor moest je nu echt specifiek naar Amsterdam Dungeon.
"Wat gaan we nu doen?" Eigenlijk hoefden we er niet lang over na te denken. Amsterdam zag er prachtig uit in de sneeuw, en er waren - buiten de coffeeshops en seksshops, die je op elke hoek van de straat tegen kwam - genoeg leuke winkeltjes.
Zo hebben we toch nog een leuk dagje in Amsterdam doorgebracht, ondanks de lichte teleurstelling na Madame Tussaud. We hebben geshopt, foto's gemaakt in de sneeuw en gelachen om de vele gayvlaggen die Amsterdam sierde.
Het was een leuke dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten