donderdag 8 september 2011

'De stinkerd'

Al een aantal weken zit er 's ochtends een man in de tram waar niemand bij in de buurt wil zitten. Hij is aan de mollige kant - en dan druk ik het nog zacht uit, eigenlijk heeft hij gewoon 2 stoelen nodig om normaal te kunnen zitten -, heeft een knaloranje bouwvakkershesje aan en hij STINKT.
Dat is ook meteen de reden waarom iedereen uit zijn buurt blijft. De eerste keer dat hij in de tram zat, wist ik niet waarom de bank achter hem leeg bleef. Dus natuurlijk ging ik daar zitten. De hele rit van 20 minuten heb ik met mijn handen voor m'n gezicht gezeten en zo weinig mogelijk adem gehaald, zo erg was het. Een beetje zweetlucht kan ik nog wel aan, maar dit was echt niet te harden. Waar hij naar ruikt kan ik niet beschrijven, maar geloof me als ik zeg dat je het niet wilt weten.
Sinds ik dit weet, ga ik standaard ergens anders in de tram zitten. En als er geen plek meer is blijf ik liever staan. Soms stapt er iemand in de tram die het niet weet, en als diegene dan achter 'de stinkerd' gaat zitten heb ik altijd een beetje medelijden.
Nu is het zo dat de stinkerd sinds kort niet meer alleen reist, maar met 2 mede-stinkerds! En in plaats van dat ze nou bij elkaar gaan zitten, nee... De eerste zit altijd voorin de tram, de tweede en derde er een stukje achter. Waardoor het hele voorste gedeelte van de tram stinkt. Steeds meer mensen hoor ik erover mopperen, en zelf doe ik daar net zo hard aan mee. Ik weet dat het openbaar vervoer is, maar dit soort types mogen wat mij betreft met z'n allen ACHTER in de tram gaan zitten stinken!

1 opmerking:

  1. Snappen (ruiken) die mensen dan serieus niet dat ze stinken? Ze moeten inderdaad achter in de tram zitten, dan hebben de andere (veel lievere =D ) passagiers en geen last van!

    BeantwoordenVerwijderen