dinsdag 6 september 2011

Rock on!

Ik ben een heuse musicaljunk en kan maanden tot jarenlang treuren om een gestopte musical. Het meest recente voorbeeld is 'We Will Rock You.' Op 13 augustus van dit jaar viel het doek voor deze spetterende rockmusical, en hoewel de meningen van het publiek niet altijd even positief waren was deze musical voor mij hét hoogtepunt van het afgelopen jaar.
Stond mijn vorige persoonlijk record aan musicalbezoeken op 15 (Tarzan!), bij We Will Rock You ben ik daar ruim overheen gegaan. Op de laatste dag dat deze show in Utrecht draaide, zag ik hem voor de 25ste keer.
Veel mensen verklaren me voor gek, maar voor mij is het bezoeken van een musical een moment van totale ontspanning. Ik kom er standaard vrolijk en weer helemaal 'opgeladen' vandaan, zeker als een musical zo sprankelend en energiek is als We Will Rock You. En waar sommige mannen elke zondagavond kijken naar mannetjes die achter een bal aanrennen (ik ben geen voetbalfan...), ga ik meerdere keren naar dezelfde musical.
'Dat is toch steeds hetzelfde, waarom moet je er dan zo vaak heen?' is de vraag die ik standaard krijg. Het antwoord is simpel: Er zijn NOOIT 2 shows hetzelfde. Altijd is er nét een andere cast, worden er nét iets andere grapjes gemaakt of improviseert een acteur wat bij het script. Ook zie je telkens weer dingen die je nooit eerder waren opgevallen; iemand uit het ensemble die een gekke bek trekt of twee mensen op de achtergrond die een onderonsje hebben.
Omdat ik zelf musicalles volg, vind ik het ook erg interessant om op bijvoorbeeld zangtechnieken te letten. Een beetje spieken bij de professionals kan geen kwaad!
Natuurlijk hoeft niet iedereen mijn mening te delen, maar ik geniet van het bezoeken van musicals. Hopelijk heb ik nu voor iedereen een beetje duidelijk kunnen maken waaróm.

1 opmerking:

  1. Musicals zijn de beste =D Mijn record staat op 3x wwry maar ik had toen ook nog niet het idee dat ik alles gezien had.

    BeantwoordenVerwijderen