zondag 18 september 2011

Soel soel!

Het computerspel dat ik het vaakst speel, is zonder twijfel de Sims. Ik raakte hieraan verslaafd als een nog redelijk klein Jennifertje, toen het nog gewoon 'Sims' heette. Inmiddels heb ik ook Sims 2 en natuurlijk Sims 3, inclusief alle uitbreidingspakketten. Accessoirepakketten doe ik niet aan, dat vind ik zo zonde van mijn geld!
Helaas heeft EA bij het maken van de Sims 3 - en uitbreidingen - een paar steekjes laten vallen. En ze nemen niet de moeite om dit op te lossen. Het spel barst van de bugs, die het spelen een stuk lastiger en minder leuk maken.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk generaties te krijgen bij mijn families, maar door een hele vervelende bug worden de sims in die familie niet meer ouder. Conclusie: 11 generaties waar ik nu niets meer mee kan, omdat ik het spelen met cheats gewoon stukken minder leuk vind.
Een ander voorbeeld: Gistermiddag liet ik het gezin waar ik nu mee speel (een jongvolwassen man en vrouw) een kindje maken. Toen de vrouw een buikje begon te krijgen, dacht ik: Laat ik de babykamer alvast inrichten! Niet dus. Toen ik bijna klaar was met inrichten, besloot mijn spel vast te lopen. Ik kon niets anders meer dan afsluiten zonder op te slaan, waardoor mijn hele kamer - én de zwangerschap van de vrouw! - weer foetsie was.
Dit soort dingen zorgen er toch voor dat ik het plezier in het spelen toch langzaam kwijt begin te raken. Want om de vijf minuten opslaan, wat overigens ook erg lang duurt, is niet echt handig als je lekker in het spel zit. Nu heeft EA wel een paar patches uitgebracht, maar helaas zorgen die alleen maar voor meer irritaties en ergernissen. Er komen alleen maar meer fouten in het spel. En in plaats van die oplossen, blijven ze maar nieuwe uitbreidingspakketten op de markt brengen. Die zitten - natuurlijk - ook weer vol met bugs en fouten. Maargoed, ik als diehard Sims fan blijf hopen dat het beter wordt. En blijf de uitbreidingen kopen.
Dom? Misschien wel. Maar kom op: Je bent verslaafd of je bent het niet!

3 opmerkingen:

  1. Ik wist gewoon al waar het over ging toen ik de titel las =P Maargoed. Sims neemt ook super veel plaats in op je pc. Dat is echt zwaar irritant, want bijv. bij mn ouders op de pc is ie daardoor echt al super langzaam. En idd als je dan elke keer moet opslaan wordt je gek!
    Maar het spel an sich is gewoon leuk, daarom blijf je spelen =D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeej, Sims^_^ Ik weet inderdaad nog toen Sims net uitkwam, met al de uitbreidingspakketten, zonder echt goeie grafische shit:P Nu heb ik Sims 3 ook maar weer opgepakt, helemaaaaal niet verslavend ofzow:D Wel irritant idd, dat je zo'n last hebt van bugs:S Zeker als je niet kan opslaan:(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn echt van die spellen die je speelt als je eigenlijk iets anders moet doen. :(

    BeantwoordenVerwijderen