woensdag 28 september 2011

Houden van

"Ik hou van jou."
Wanneer zeg je dat eigenlijk?
Sommige mensen roepen het al na vijf minuten, anderen krijgen het na maanden nog niet over hun lippen. Maar wat is de betekenis er eigenlijk nog van, als je zomaar van iedereen houdt? Hééft 'houden van' dan überhaupt nog een betekenis?
Ik vind van niet. "Ik hou van je," moet je naar mijn mening alleen zeggen wanneer je het echt meent. Natuurlijk, ik hou van mijn vriendin. Heel veel. Dat zeg ik haar ook regelmatig. Maar het heeft wel even geduurd voordat ik het tegen haar kon zeggen. Voordat ik zéker wist dat het zo was. Als je tegen iedereen met wie je 2x date meteen zegt dat je van diegene houdt, wat is er dan nog speciaal aan? Ik kan me daar best aan ergeren. Iedere week een andere vriend of vriendin hebben, daar spontaan zielsveel van houden (inclusief 'niet te breken,' 'forever' en dat soort onzin), en een paar dagen later is het uit en heb je geen goed woord meer voor diegene over. Dan snap je, als je het mij vraagt, het begrip 'houden van' niet.
Iedereen vindt het fijn om te horen dat er van ze gehouden wordt, maar ik heb vanaf het begin af aan tegen mijn meisje gezegd dat ze het alleen moest zeggen wanneer ze het meent. En dat doet ze ook. Net als ik.
Natuurlijk vonden we elkaar al ontzettend lief bij de eerste kus, maar pas weken later zeiden we van elkaar te houden. En dat maakt dat ik me nu nog steeds speciaal voel, elke keer als ze zegt: "Ik hou van je."
Dát is houden van.

2 opmerkingen:

  1. I totally agree!

    Hier had ik eens, april 2010 op wat preciezer te zijn, een blog over geschreven. Het komt echt op hetzelfde neer, de moeite van lezen is mijn blog niet waard, maar ik vind het leuk dat wij hetzelfde denken. =D

    Hou van jou, heel veel. *kusje*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind bij deze dat de juiste reactie "lief" is in plaats van leuk of mooi:D Dus bij deze:

    [X]Lief

    BeantwoordenVerwijderen