maandag 26 september 2011

Wat ben ik?

Een leuke tag gevonden, tijd om 'm in te vullen. Wie wil, mag 'm overnemen!

Als ik een maand was, was ik november. Mijn eigen verjaardagsmaand, niet de warm maar nog net niet te koud. De straten liggen vol met bladeren in allerlei mooie herfstkleuren.
Als ik een dag was, was ik zondag. Relaxed, gezellig en lui op z'n tijd!
Als ik een tijdstip was, was ik 17:11. Dat is mijn verjaardag, en toevallig kijk ik altijd op de klok als het 17:11 uur is.
Als ik een planeet was, was ik Pluto. Onopvallend, eigenlijk niet eens een planeet, maar toch zeker wel aanwezig als het erop aan komt.
Als ik een zeedier was, was ik een zeester. Zacht en lief om te zien, maar hij heeft stekels voor als het nodig is.
Als ik een richting was, was ik rechts. Omdat ik rechtshandig ben!
Als ik een meubelstuk was, was ik een driezitsbank. Puur omdat je daar zo heerlijk op kunt hangen, en ik hou van hangen.
Als ik een vloeistof was, was ik siroop met 7-up. Omdat ik HOU van dit drankje. Het is fris maar toch zoet.
Als ik een boom was, was ik een els, omdat ik hou van de helikoptertjes die eraf komen. Zo zweverig als ze door de lucht vliegen kan ik ook zijn.
Als ik een gereedschap was, was ik een hamer. Want ik kan venijnig slaan als het moet!
Als ik een weersoort was, was ik zonnig met af en toe wat bewolking. Niet te warm, niet te koud.
Als ik een muziekinstrument was, was ik een gitaar. Die kan leuke melodietjes pingelen op de achtergrond maar ook overduidelijk aanwezig zijn!
Als ik een gezichtsuitdrukking was, was ik een klein glimlachje. Een beetje geheimzinnig af en toe, maar vaak toch wel goed te peilen.
Als ik een kleur was, was ik roze. Lekker meisjesachtig!
Als ik een emotie was, was ik verbazing. Dat kan zowel positief als negatief zijn.
Als ik een soort fruit was, was ik een kiwi. En dan het liefst een Golden Kiwi omdat die zo lekker zoet zijn.
Als ik een geluid was, was ik het getik van de regen op een schuin dak, terwijl je binnen zit met een kop warme chocolademelk en een deken om je heen.
Als ik een element was, was ik vuur. Soms een klein vlammetje en soms een grote uitslaande brand!
Als ik eten was, was ik roti.
Als ik een auto was, was ik een babyblauwe Fiat Punto! Op die auto ben ik al gek sinds ik een kleine Jennifer was.
Als ik een plek was, was ik een theater. Bij voorkeur het Beatrix theater of eventueel het Circustheater, omdat ik daar heel vaak te vinden ben.
Als ik een stof was, was ik de stof van mijn badjas. Ik weet niet wat voor stof het is (geen echte badstof), maar het is zo lekker zacht en knuffelbaar! En ik hou van knuffels.
Als ik een smaak was, was ik zoet. Of misschien ook wel zuur.
Als ik een voorwerp was, was ik een Rubik's Cube. Althans, daar is m'n vriendinnetje gek op, en ze is ook gek op mij. Dus ik vind het een logische gedachte :-)
Als ik een lichaamsdeel was, was ik mijn eigen oog (of liever allebei, maarja). Dat heeft geen uitleg nodig neem ik aan, aangezien het mijn eigen lichaamsdeel is.
Als ik een liedje was, was ik Paparazzi van Lady Gaga. Maar niet de 'bekende' versie, maar de akoestische instrumentale. Ik zal hieronder een filmpje zetten.
Als ik een paar schoenen was, was ik Allstars. Stoer, maar door de leuke kleurtjes toch ook wel meisjesachtig. En ik draag ze AL-TIJD.

Okee, dan nog even het liedje:

1 opmerking:

  1. Ja hé waarom ben je dan weer een fruit waar ik allergisch voor ben =P

    BeantwoordenVerwijderen